EÜ Edebiyat Fakültesi’nde “Sosyal Bilimlerde TÜBİTAK Projesi Yazma Çalıştayı” yapıldı
Gülşah Saatçi – Ali Şahini
İZMİR(Ege Ajans)- Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Batı Dilleri Seminer Odası’nda “Sosyal Bilimlerde TÜBİTAK Projesi Yazma Çalıştayı” gerçekleştirildi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Azer Banu Kemaloğlu’nun konuşmacı olarak katıldığı çalıştay’a öğretim elemanları, yüksek lisans ve doktora öğrencileri katıldı.
İki oturum şeklinde düzenlenen çalıştayın ilk oturumda Dr. Öğretim Üyesi Azer Banu Kemaloğlu kendini tanıtarak proje tecrübelerinden bahsetti. TÜBİTAK’ın sosyal bilimler alanında daha çok proje üretimini teşvik ettiğini ve bu konuda yapılan çalışmaları desteklediğini belirten Kemaloğlu; çalıştayın ikinci oturumda ise projelerin ön hazırlık ve başvuru süreçleri, dikkat edilmesi gerekenler, akademisyenlere ve araştırma görevlilerine düşen görevler hakkında bilgi verdi.
“SOSYAL BİLİMLER ALANINDA FAZLA PROJE YOK”
Sosyal bilimler alanlarında projelerin fazla olmadığına dikkat çeken Kemaloğlu, TÜBİTAK’ın bu konuda çalışmaları olduğunu, proje yürütücülerine maddi destek sağlayarak proje üretimini teşvik ettiğini belirtti. Kemaloğlu, “Fen bilimlerine oranla sosyal bilimlerde daha az proje olması sebebiyle projeler daha şeffaf bir ortamda değerlendiriliyor. ‘Projeleri yalnızca kimyacılar, fizikçiler, biyologlar, matematikçiler yapar’ diye bir algı var. Ancak sosyal bilimlerde, özellikle edebiyat alanında ve batı dillerinde proje yok. Temel bilimlerin panelleri 3-4 gün sürebiliyor. Ancak edebiyat alanında katıldığım bir panel sadece 1 gün sürdü ve o 1 panelde sadece edebiyat da yoktu, eğitim ve çevre alanında da projeler değerlendirildi” diye konuştu. TÜBİTAK’ın resmi internet sitesinde yer alan proje destek programları hakkında detaylı bilgi veren Kemaloğlu, bu programların proje yürütücülerine ve araştırmacılara maddi kaynak sağladığını söyledi.
TÜBİTAK’ın projelerde dikkat ettiği hususlar hakkında bilgi veren Kemaloğlu, en önemli hususun projenin özgün değeri olduğunu belirtirken projenin söz konusu alanı geliştirmesi, literatüre yeni bilgiler kazandırması, ütopik olmaması ve yaygınlık etkisi içermesinin öne çıkan maddeler olduğunu söyledi.