Yüksek Mimar Başok, Ege’ye konuk oldu  

 Erhan Ozan Acıdere

İZMİR(Ege Ajans)- Ege Üniversitesi’nde genç iletişimcilerle bir araya gelen Yüksek Mimar Bora Başok, “Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmeleri için ürünlerini, hizmetlerini ve üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekiyor” dedi.

 Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Kurumsal İletişim Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nilay Başok’un “Kampanya Yönetimi” dersine konuk olan Yüksek Mimar Bora Başok, pazarlama ekseninde yeni ürün geliştirme, hedef kitle analizi ve iletişim bağlantıları ile ilgili sunum yaptı. İletişim Fakültesi’nde verilen konferansa öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.

Konferansta pazarlama ekseninde yeni ürün geliştirme, hedef kitle analizi ve iletişim bağlantıları hakkında bilgi veren Bora Başok, “Şöyle bir durup düşüneceğiz, beklenmedik oluşumlar ne var şu son 10 senede, 5 senede, 1 senede? Neyi beklemiyorduk ve oldu? Bu sorularının cevaplarını ararsanız bir yere gelebilirsiniz diye düşünüyorum. Peki nerede aramak lazım? Pazar şartları, potansiyel pazar büyüklüğü ve büyümesi, müşteri ihtiyaçlarında trendler, muhtemel yeni ürün özellikleri ve sıfatları. Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmeleri için ürünlerini, hizmetlerini ve üretim yöntemlerini sürekli olarak değiştirmeleri ve yenilemeleri gerekiyor” diye konuştu.

Girmek istenilen pazarda bir şeyler öğrenmek için rakiplerin analiz edilmesinin çok önemli olduğunu vurgulayan Başok, “Bu bağlamda rakip ürünler, onların servis teklifleri, mevcut ve gelecekte beklenen fiyatlar, mevcut pazar payları kimde çok kimde az bakmak gerekiyor” dedi.

        Yeni ürün yaratırken bir ihtiyaca karşılık vermeden ihtiyaç yaratmak üzerine ortaya çıkan fikirlerin büyük oranda başarısızlıkla sonuçlandığını belirten Başok, “Yeni ürün geliştirme çalışmalarının yüzde 80’i, 90’ı karşılanmamış ihtiyaçların karşılanması için mevcut ürünlerin geliştirilmesi olarak ortaya çıkıyor. Sadece yüzde 10’u olmayan bir ihtiyacın yaratılması ve devamında tatmin edilmesi olarak devam ediyor. Yeni ürün geliştirme, ki en güzel örneği bence Walkman’dir. Yani kimse şunu demedi: ya sokakta yürürken müzik dinleyemiyorum, yoktu böyle bir şey. Sony çıktı dedi ki, arkadaşlar bakın böyle bir şey var, hem yürüyün hem dinleyin herkes şimdi dinliyor” diye konuştu.

Konferans, öğrencilerin soru cevap kısmının ardından sona erdi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir