“Eğiticilerin Eğitimi” Programı Başarıyla Tamamlandı

EÜ tarafından yürütülen UNICEF projesi kapsamında 97 öğretmene eğitim verildi 

İZMİR (Ege Ajans)- Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÖDUAM) tarafından yürütülen “Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitimi ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi” UNICEF projesinin pilot uygulaması için “Eğiticilerin Eğitimi” programı düzenlendi.

UNICEF ve Ege Üniversitesi ÖDUAM arasında imzalanan kontrat ile başlayan projenin yürütücülüğünü yapan ÖDUAM Müdürü Doç. Dr. Hakan Atılgan, “UNICEF tarafından projenin çağrısı Ocak 2018’de yapıldı. Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Uygulama Araştırma Merkezi olarak UNICEF’in çağrısındaki beklenen ve nitelikleri tanımlanan 8 akademisyenden oluşan proje ekibini oluşturduk. UNICEF tarafından yapılan değerlendirmede öneri veren kurumlar arasında Ege Üniversitesi ÖDUAM projeyi yürütmeye hak kazandı.” dedi.

       Proje hakkında bilgi veren Doç. Dr. Atılgan, “Proje, UNICEF tarafından desteklenmekte ve Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile birlikte yürütülmektedir. Projenin ilk aşamada engeli olan çocuklar için okul öncesi eğitimi ve ilkokulda değerlendirilmesine ilişkin taslak çerçeveyi geliştirdik. Çerçevenin nasıl uygulanacağı, araç geliştirme, planlama, uygulama, değerlendirme gibi tüm detayların verildiği ve uygulama örneklerinin olduğu okul öncesi öğretmenleri için ve ilkokul öğretmenleri için birer kılavuz kitap hazırladık. Aynı zamanda okul öncesi çocuklarının aileleri ve ilkokul öğrencilerinin ailelerine yönelik olarak da detaylı birer aile kitabı hazırlandı” diye konuştu.

Projenin amacından bahseden Doç. Dr. Atılgan,  “Kapsayıcı eğitim anlayışına dayanan bu proje; engeli olan ya da desteğe gereksinim duyan çocuklarımızın gelişim süreçlerini desteklemek amacıyla sınıf içi değerlendirme süreçlerine odaklanıyor. Kapsayıcı eğitim ortamlarında eğitim değerlendirmeyle başlar, değerlendirmeyle devam eder, değerlendirmeyle son bulur. Hatta değerlendirmeyle bu döngü sürekli kılınır. Bu da değerlendirmeyi kapsayıcı eğitim uygulamasının en önemli bileşenlerinden biri yapar. Dolayısıyla bu proje, engeli olan ya da desteğe gereksinim duyan çocuklarımızın eğitiminde önemli bir bileşen olan değerlendirme için bir çerçevesi oluşturuyor. Oluşturulan çerçeve ile sınıftaki bütün çocuklarımız için tanımaya yönelik değerlendirmeler yapılarak desteğe gereksinimi olan ve engeli olan çocuklarımızın özelliklerini belirleyebileceğiz. Böylece bu çocuklarımızın gereksinimlerini dikkate alarak gelişimlerini bir plan çerçevesinde sürekli olarak izlenebilecek ve destekleyebileceğiz.  Bütün bu çaba engeli olan ve desteğe gereksinim duyan çocuklarımızın eğitiminin niteliğini yükseltirken, eğitim niteliğinin yükselmesi ise toplumsal yaşama daha etkin katılımı sağlayacaktır” dedi.

e-izleme modülü geliştirilecek

Projenin pilot uygulamasının yapılacağı; İstanbul, Tekirdağ, İzmir, Bursa, Ankara, Adana, Kayseri, Samsun, Trabzon, Erzincan, Elâzığ ve Gaziantep illerinde öğretmenlerin eğitimlerinin yapılması için, 97 Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) öğretmeni, projenin paydaşı olan Millî Eğitim Bakanlığı işbirliği ile “Eğiticilerin Eğitimi” programına alındı. Pilot illerde uygulama kapsamına alınan 253 okul öncesi ve 439 ilkokul öğretmeninin eğitimlerinin şubat ayı başında gerçekleştirilmesi planlanıyor. Ayrıca pilot çalışma sonrası elde edilecek veriler doğrultusunda çerçevenin revizyonu yapılacak ve bir e-izleme modülü geliştirilecek. 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılının birinci döneminde Eylül 2019’da başlayarak çerçeve ve e-izleme modülünün birlikte kullanıldığı bir pilot çalışma daha yapılacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir