EÜTV Youtube Kanalı 5.5 milyon dakika izlendi

“Bir Üniversite Televizyonunda Üretilen Sağlık Programının Youtube Verileri Üzerinden Değerlendirilmesi”

EÜTV Youtube Kanalı 5.5 milyon dakika izlendi

                                                                                        Sena Kara

İZMİR(Ege Ajans)- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen “Gelenekselden Dijitale Uluslararası Medya Araştırmaları Sempozyumu”nda medyanın yeni ve dijital boyutu üzerinde araştırmalar yapan akademisyenler Egeli gençlerle bir araya gelmeye devam ediyor.

Sempozyumda oturum Başkanlığını Doç. Dr. Sinem Yeygel Çakır’ın yaptığı oturuma; Ege Üniversitesi Televizyonu (EÜTV) Yayın Sorumlusu ve Ege  Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı Doktora Öğrencisi Çetin Ayvaz, Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Arş. Gör. Selver Dikkol, Gazi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Yüksek Lisans Öğrencisi Nafiseh Zafarmand, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Feride Zeynep Güder ve Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nden Arş. Gör. Ferhat Yasav ile Doktor Öğretim Üyesi Tezcan Özkan Kutlu konuşmacı olarak katıldı.

 “Bir Üniversite Televizyonunda Üretilen Sağlık Programının Youtube Verileri Üzerinden Değerlendirilmesi” konulu sunumu yapan Ege Üniversitesi Televizyonu Yayın Sorumlusu Çetin Ayvaz, bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ile sağlık bilgisinin yayılmasında da yeni bir dönem başladığını söyledi. Önceki yıllarda sağlık kampanyalarında mesajların iletilmesi için radyo, televizyon ve basılı iletişim araçlarının kullanıldığını ve günümüzde bu klasik yöntemlerin daha fazla kitleye erişmede ve geri bildirimde yetersiz olduğunun düşünüldüğünü ifade eden Ayvaz, bu noktada sağlık iletişiminde sosyal medya kavramının ön plana çıktığını açıkladı.

Ayvaz, “Sosyal medya, kullanıcılarının kelime, resim, video gibi farklı formatlardaki dijital içeriği üretmesi, paylaşması, bu içerikle ilgili yorum yapması için kolay ve uygun maliyetli fırsatlar sunan bir iletişim kanalı olarak önem kazanmıştır. Kullanıcının geliştirdiği içeriği paylaşmasına olanak sağlayan çevrimiçi uygulamalar olarak tanımlanabilen sosyal medya beş kategori altında incelenebilir: ortak çalışmaya dayalı projeler, blog ve mikrobloglar, içerik topluluğu, sosyal ağ siteleri ve sanal oyunlar veya sosyal ortamlardır” dedi.

Ege Üniversitesi TV isimli Youtube kanalında yayınlanan haberlerin ve telif hakkı içermeyen programların yayınlanan gün içerisinde veya bir gün sonrasında Youtube video paylaşım sitesine yüklendiğini belirten Ayvaz,  bugüne kadar 4 bin 700 abonesi olan Ege Üniversitesi Televizyonu Youtube Kanalına 3 bin 600 video yüklenerek 2.1 milyon görüntüleme sayısına ulaştığını ve 5.5 milyon dakika izlenme oranı sağladığını belirtti.

Sağlık programları en çok Youtube’dan takip ediliyor

Analog-karasal yayınının popülerliğini yitirmesiyle, Head-end anten dağıtım sisteminde kısıtlı bir alana dağıtım yapıldığını vurgulayan Ayvaz,  internet üzerinden yapılan canlı yayının anlık olması ve mevcut donanım ve ağ alt yapısına bağlı olarak aynı anda sınırlı izleyiciye ulaşılması sebebiyle de Ege Üniversitesi Televizyonu’nda üretilen sağlık programlarının en çok kitleye ulaşma şansını bulduğu platformun Youtube kanalı olduğunu dile getirdi.

Ayvaz, “Egeden sağlık programının izleyiciye ulaşma kanalları arasında yayın akışından bağımsız olarak izleyicilerin kendi zaman planlaması içinde içeriği tüketme konusunda özgür olduğu tek platform Youtube video paylaşım sitesidir. Ege Üniversitesi Youtube kanalına koyulan Egeden Sağlık programlarının etiketlerinin spesifik olması izlenme oranını yükseltmektedir. Çok kapsayıcı olan etiketler ulusal kanalların ve abone sayısı yüksek olan sağlık kanallarının videolarını ön plana çıkarmaktadır. Büyük ölçekli medya kuruluşlarına bağlı televizyonlar için Youtube gibi çevrimiçi video siteleri tamamlayıcı bir dağıtım kanalı olurken üniversite  televizyonları ve bağımsız içerik üreticileri için temel dağıtım kanalı olarak belirlenebilir. İçerik üretimi yaparken sosyal medyadan video izleme alışkanlıkları dikkate alınmalıdır” diye konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir