EÜ Hastanesi personel yemekhanesi baştan sona yenilendi

EÜ Hastanesi personel yemekhanesi baştan sona yenilendi

Yeni normale uygun olarak hizmete girdi

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi personel yemekhanesi, EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak’ın talimatları doğrultusunda, yaklaşık 2 milyon TL’lik yatırımla baştan sona yenilendi. Toplam kapasitesi 600’den 750 kişiye çıkartılan ve Sağlık Bakanlığı Güncel Rehberleri önerilerine uygun olarak yeniden yapılandırılan yemekhane, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Son 3 yılda EÜ’nün fiziki altyapısının iyileştirilmesine yönelik önemli yatırımlar yaptıklarını söyleyen Rektör Budak, akademik ve idari personelin kullanımına açılan yemekhanenin hayırlı olmasını diledi.

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi Personel Yemekhanesi, Covid-19 pandemi sürecinde alınan önlemler kapsamında kapatıldı. Hasta, hasta yakını ve personelin yemek ihtiyacının karşılanması amacıyla ISO 22000 Gıda Güvenliği Kalite Yönetim Sertifikasına sahip EÜTF Hastanesi Mutfağında, son 5 ayda toplam 420 bin kişilik kumanya üretilerek hastanenin farklı noktalarındaki 140 birime eş zamanlı olarak ulaştırıldı. Diyetisyenler ve gıda mühendisi gözetiminde üretim yapılan mutfakta, hammadde alımından hasta, hasta yakını ve personele sunumuna kadar tüm aşamalarda hijyen kuralları ve gıda güvenliği ön planda tutuldu. Bu süreçte, personel yemekhanesinin yenilenmesi için EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak talimat verdi. Başlatılan çalışmalar hızla tamamlandı. Sağlık Bakanlığı Güncel Rehberleri önerilerine uygun olarak yeniden yapılandırılan EÜTF Personel Yemekhanesi, Rektör Budak, rektör yardımcıları, dekanlık ve hastane yöneticileri ile çalışanların katıldığı törenle hizmete açıldı.

EK ÖNLEMLER ALINDI

Son 3 yılda EÜ’nün fiziki altyapısının iyileştirilmesine yönelik önemli yatırımlar yaptıklarını hatırlatan Rektör Budak, personel yemekhanesinin alınan ek önlemlerle hizmete girdiğini vurguladı. Rektör Budak, “Covid -19 salgını nedeniyle ek tedbirler aldık. Masalar numaralandı ve tüm personel grupları çalıştıkları birimlere göre farklı yemek saatlerini kullanmaları konusunda bilgilendirildi. Tuzluk biberlikler kaldırıldı, yerine tek kullanımlık paket tuz ve biber uygulamasına geçildi. Teması engellemek amacıyla masalardaki sürahiler kaldırıldı. Masa ve sandalye sayıları azaltıldı. Oturum planı Sağlık Bakanlığı Güncel Rehberleri önerilerine göre yapıldı, masa aralarında 1,5 metre, sandalyeler arasında 60 santimetre mesafe olacak şekilde yerleşim yapıldı. Yemekhane alanlarına aralıklarla dezenfektan yerleştirildi. Yenilenen yemekhanenin personelimize hayırlı olmasını diliyorum. Ayrıca, yemekhanenin kapalı olduğu süreçte, toplam 420 bin kişilik kumanya üretip eş zamanlı olarak dağıtımını sağlayan tüm çalışanlarımıza gayretlerinden dolayı teşekkür ediyorum” diye konuştu.

2 MİLYON TL’LİK YATIRIM

Pandemi nedeniyle son 5 aydır kapalı olan yemekhanenin kapasitesi, yenileme çalışmalarının ardından 600’den 750’ye çıkarıldı. Toplam 5 bin 500 personele yemek hizmeti sunulması planlanan yemekhanede, açık dağıtım sistemi sonlandırıldı, kapalı, hijyenik ve daha hızlı servis yapma olanağı sağlayan yemek dağıtım konveyörü eklendi. Bulaşık toplama konveyör sistemi yapıldı. Yemekhane kullanım alanı genişletildi, mevcut yemekhaneye ilave olarak  2. kat kullanıma hazır hale getirildi. Bulaşıkhane genişletildi ve yüksek derecede bulaşık yıkanmasına olanak sağlayan endüstriyel bulaşık makinesi alındı. Yemekhanenin havalandırma sistemi yenilendi. Toplam 2 milyon TL’lik bir yatırım yapıldı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir