Egeli İletişimcilerden Uluslararası Medya Okuryazarlığı Projesi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, yeni medya okuryazarlığı konusunda Erasmus Plus projesinde bir araya geliyor.
Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin ortaklığında hazırlanan “New Media Literacy for School and Special Education/ Okullarda ve Özel Eğitimde Yeni Medya Okuryazarlığı” başlıklı uluslararası proje, başvurduğu kategoride, 284 proje arasından hibe almaya hak kazandı. Projeyi, Türkiye’den; Ege Üniversitesi, Bornova Anadolu Lisesi ve Tülay Aktaş İşitme Engelliler Okulu yaşama geçirirken yurtdışı ortaklarını ise İtalya Floransa Üniversitesi, Hollanda Amsterdam Üniversitesi ve her iki ülkeden üç ayrı eğitim kurumu oluşturuyor.
Projede, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden; Doç. Dr. Özgür Köseoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Deniz Maden, Doç. Dr. Nahit Erdem Köker ve Doç. Dr. Mine Yeniçeri Alemdar araştırma ekibi olarak yer alıyor.
Ekibin ilk toplantısı, EÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Dilek Takımcı ve Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürü Kadir Kadıoğlu’nun katılımıyla gerçekleşti. Araştırma ekibi daha sonra Prof. Dr. Dilek Takımcı’yı makamında ziyaret ederek proje detayları hakkında bilgilendirdi. Prof. Dr. Takımcı, projenin medya okuryazarlığı açısından önemine değinerek, araştırma ekibine ve katkı sunan kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.
Projenin amacı hakkında konuşan Öğretim Üyesi Doç. Dr. Alemdar, “Projenin temel amacı, öğrencilerin yeni medya okuryazarlık becerilerinin artırılmasında kritik bir aracı rolüne sahip olan öğretmenlerin, bu aracılığı en iyi şekilde gerçekleştirebilmeleri için yeni medya okuryazarlık becerilerini uluslararası etkileşim yolu ile geliştirmektir. Proje 12 ay sürecek” dedi.
Yeni Medya Okuryazarlığı Konusunda Öğretmen Kazanımları Artırılacak
Doç. Dr. Nahit Erdem Köker, “Projede, öğrencilerin internet kullanım yetkinliklerinin fırsat sunacak şekilde nasıl daha iyi yönde geliştirileceği ve riskli alanların nasıl kontrol altına alınmasına gerektiğine ilişkin farkındalık oluşturulması bekleniyor. Bu proje ile yeni medya okuryazarlık becerisi artmış olan öğretmenler, bu becerileri öğrencilerine aktarabilecek. Öğretmenler aldıkları yeni medya okuryazarlığı ve girişimciliğe yönelik eğitimlerle, dijital çağa uygun eğitim ve öğretim materyallerini kullanmaya başlayabilecekler” diye konuştu.
Projenin 5 Yurtdışı Eğitim Kurumu Ortağı Bulunuyor
Projenin üniversite ve eğitim kurumlarından oluşan bir ortaklık yapısı ile oluşturulduğunu ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Deniz Maden, “ Yeni medyaya ilişkin sorun ve fırsatların ortak özellikleri ayrıca dijital kültürün sınır tanımayan doğası sebebiyle tasarlanan proje konsorsiyumu 5 yurtdışı ortağı ile İtalya ve Hollanda’daki üniversiteler ile eğitim kurumlarını içeriyor. Hollanda’dan ‘Universiteit Van Amsterdam’ ve ‘Koninklijke Kentalis Guyotschool voor VSO’, İtalya’dan ise ‘Assisi Internatıonal School’ ve ‘Fondazione Patrizio Paoletti Per Lo Sviluppo E La Comunicazione’ üniversite ve eğitim kurumları ile ortaklık yapısı içinde bulunuyoruz” dedi.
İyi Uygulamalar Yerinde Araştırılacak
Doç. Dr. Özgür Köseoğlu, “Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerinden oluşan araştırma ekibi farklı ülkelerde yeni medya okuryazarlığı konusundaki uygulama ve deneyimleri sahada gözlemleyecek. Böylelikle diğer ülkeler ile Türkiye’yi kıyaslama şansı yakalayacağız. Proje ile uluslararası etkileşim sayesinde iyi uygulamaların ülkemize kazandırılmasına da rehberlik edilecek” diye konuştu.
Hedef Dezavantajlı Öğrencilere Dokunabilmek
Proje, orta ve lise öğrenimi veren okulların yanı sıra, özel eğitim ihtiyacı olan okullardaki öğretmen ve öğrencilere de ulaşmayı hedefliyor. Özellikle, dezavantajlı grupta yer alan öğrencilerin toplumsal ve sosyal katılımının sağlanması, yaşam kalitelerini artırma ve gelecekte sahip olacakları dijital yeterlilikler ile istihdam olanaklarının desteklenmesi ise projenin beklenen sonuçları arasında yer alıyor.