Türkiye’de Acil Tıp akademisyenleri Ege Üniversitesi’nde bir araya geldi
Ege’de “Acil Serviste İletişim ve Yönetim” sempozyumu yapıldı
Türkiye’de Acil Tıp akademisyenleri Ege Üniversitesi’nde bir araya geldi
İZMİR (Ege Ajans) – Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Muhittin Erel Amfisi’nde düzenlenen ‘Acil Serviste İletişim ve Yönetim Sempozyumu’ Türkiye’nin değişik üniversitelerinden pek çok akademisyeni bir araya getirdi. Acil tıbbın sosyal alanlarının masaya yatırıldığı ve Türkiye’de ilk olan sempozyumun açılışında konuşan EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, “Ülkemizde son 15 yılda yaşanan sağlıkta dönüşüm sonrasında her anlamda gelişen sağlık altyapısı ile insanlarımızın sağlık hizmetine daha rahat ulaşabildiği ve bu hizmetlerden yararlanabildiği herkesin malumudur. Bu süreç boyunca tedavi gören hasta sayılarında ve verilen hizmetlerin niteliğinde geçmiş dönemlere kıyasla büyük artışlar meydana gelmiştir” dedi.
Ege Üniversitesi (EÜ) ev sahipliğinde; Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İzmir İl Sağlık Müdürlüğü ve Tıpta Multidisipliner Yaklaşım Derneği işbirliği ile düzenlenen “Acil Serviste İletişim ve Yönetim Sempozyumu” başladı. EÜ Tıp Fakültesi Muhittin Erel Amfisinde gerçekleştirilen sempozyumun açılışına EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Kutsal Turhan, , Tıp Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Cemil Gürgün, Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Tuncay Göksel, Tıpta Multidisipliner Yaklaşım Derneği YK Başkanı ve Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Selahattin Kıyan, birçok ilin çeşitli sağlık kurumlarından bilim insanları katıldı.
“Türkiye’de ilk olan sempozyum”
EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, “Acil tıbbın sosyal alanlarını içeren ve Türkiye’de bir ilk olan bu sempozyumda ülkemizin güzide sağlık kurumlarından bilim insanlarını güzel İzmirimizde, Üniversitemizde ağırlamaktan memnuniyet duyduğumu ifade etmek istiyorum. Bugün bu toplantıda; acil serviste iletişim ve yönetim konusunda çalışmaları bulunan uzmanlar, yeni ve güncel bilimsel gelişmeleri paylaşacaklar. Acil servislerle ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Tabii sağlıkta şiddetin belki en fazla olduğu yer acil servislerimiz. Onun için yöneticiler açısından üzerinde hassasiyetle durulması, özel ihtimam gösterilmesi gereken birimlerimizin başında yer alıyor. Çünkü 24 saat kesintisiz ve sürekli bir devir daim söz konusu. Sağlıkta şiddetin önüne geçebilmek için özel güvenlik görevlilerinin yanı sıra polis ve jandarma da Üniversitemiz Tıp Fakültesi Hastanesi ile Çocuk Hastanesi Acil Servislerinde 7 gün 24 saat görev yapmaya başladı. İçişleri ve Sağlık Bakanlığımız, İzmir Valiliğimiz, İl Emniyet Müdürlüğüz ve Üniversitemiz birlikteliği ile belki de Türkiye’de bir ilk olan proje uygulanmaya başladı. Bizler rektörlük olarak, dekanlığımızla, başhekimliğimiz ve acil servis anabilim dalımızla yoğun bir irtibat içerisindeyiz” diye konuştu.
Türkiye’nin dört bir yanından katılımcı
Sağlık hizmetleri ve klinik alanlarının yönetimi konusunda önemli mesafelerin alındığını vurgulayan Rektör Prof. Dr. Budak, “Hali hazırda sunulan bu hizmetlerin ve gelinen noktanın, diğer ülkeler ile kıyaslanması sonucunda kısa bir zamanda kat edilen mesafenin ne kadar anlamlı ve kayda değer olduğu daha rahatlıkla görülecektir. Sağlık alanında yaşanan hızlı ve baş döndüren gelişmeler karşısında, farklı klinik hizmetlere dair birbirinden kıymetli akademisyen ve uzmanların yönetsel ve klinik hizmetlere giderek yoğunlaştığı, araştırma ve incelemelerde bulundukları, buna paralel bu konuların bilim dünyamızın faaliyetleri arasında daha fazla yer bulduğunu gözlemlemekteyiz. Faydalı bir sempozyum olmasını diliyorum. Bugün aramızda olan değerli misafirlerimizi tekrar saygıyla selamlıyor, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
18 ilden 34 eğitimci
Prof. Dr. Selahattin Kıyan, “Bu sempozyuma 18 ilimizden 34 eğitimci katılıyor. Türkiye’nin dört bir yanından ve 228 öğretim üyesi, uzman ve pratisyen hekimler yer alıyor. Sempozyumda liderlik, kriz yönetimi, iletişim, çatışma yönetimi, acil servisin hastane yönetimi ile olan ilişkileri, özel hasta bakım alanlarının özellikleri, özel hasta gruplarıyla iletişim, konsültasyon isteme sanatı, şikayet yönetimi, algı ve imaj yönetimi, ekip başarısını arttırmak, acil serviste risk yönetimi, tıbbi müdahalenin kabulü ve reddi, hasta memnuniyetinin arttırılması, takım çalışması gibi konular var. Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak hocamız başta olmak üzere tüm katılımcılara teşekkür ediyorum. Acil Serviste İletişim ve Yönetim eğitimlerini tüm ülkemize yaymak istiyoruz” dedi.