Ege’de “Şantiye Günleri”

Ceren Badur – Yağmur Karadağ – Ufuk Batuhan Atabeyoğlu

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından bu yıl yedincisi düzenlenen “Şantiye Günleri” etkinliğinin ikinci ayağı Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Etkinliğe; Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Müge Elden, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Etkinlikte konuşmacı olarak Kreatif Direktör Kerem Çar, Dijital Pazarlama Uzmanı Fatih Carav ve Reklam Yazarı Mehmet Güven yer aldı.

Ege Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nün ilk mezunlarından olan Mehmet Güven,  “Reklamcılık okudum. Reklamcılık bölümüne girerken de amacım yazar olmaktı ve oldum. Ajans yapısı içerisinde görev tanımınız ne olursa olsun her şeyi bilmelisiniz. Geçmişteki ‘Bu kişi sadece yazar, bu kişi sadece tasarlar’ durumu günümüzde harmanlanmaya başladı. Mesleğe yeni başlayan insanlar, bir Brief geldiğinde o konuyla ilgili ihtiyaç duydukları tüm imkânların, bilginin o Brief’te yer alacağını zannediyorlar. Bu çok iyi niyetli bir düşünce. Brief’i sorgulamak gerekli. Çünkü gerçekte karşımıza gelen yetersiz bir Brief oluyor. Reklamcılık; uygulamada, teoride anlatıldığından daha farklı. Bunu bilmek gerekli” diye konuştu.

Kristal Elma, Kırmızı Ödülleri, Cannes gibi önemli yarışmalarda birçok ödül kazanan Kerem Çar, “İstanbul Üniversitesi Uluslararası İlişkilerden 2010 yılında mezun oldum. Aslında Reklamcılık okumak istiyordum. Bu yüzden mezun olduğum yıl bu alanda staj yapmaya başladım. Stajımın üçüncü ayında Cannes’dan ödül aldık. Sonrasında Alamet-i Farika’da üç yıl çalıştım. Çalıştığım yıllar boyunca birçok ünlü markaya hizmet ettim. Ocak ayından beri Punccbbdo’da çalışıyorum. İdealde yazar fikri, direktör görseli bulur ve her şey güzel bir şekilde devam eder diye düşünülür ama durum böyle değil. Gerçek dünyada bir fikri anlatmak için balon da şişirmeniz gerekir. Yazar olmak tasarımla ilgilenmemek demek değildir. ‘Ben yazarım, sadece fikir bulurum’ düşüncesiyle kendinizi sınırlandırmamalısınız” dedi.

Google reklamlarının nasıl kullanılması gerektiğinden bahseden Dijital Pazarlama Uzmanı Fatih Carav ise “Reklam yaparken ‘Ben kime hitap ediyorum, nasıl hitap ediyorum?’ ve ‘Ben bunu nasıl anlayacağım?’ sorularına odaklanmalıyız.  Hedef kitlenin kim olduğunu belirlememiz çok önemli. Eğer hedef kitleyi belirleyemezsek geleneksel reklamcılardan bir farkımız kalmaz. Geleneksel reklamcılardan en büyük farkımız ise; bizler ölçülebilir veriler elde edebiliyoruz. Ölçülebilir verileri de şu şekilde elde ediyoruz; Google reklamları, insanları bir ID olarak görüyor. Biz bu ID’ler üzerinden tüm kullanıcı alışkanlıklarını takip edebiliyoruz ve bu sayede insanların karşısına ilgilerini çekebilecek reklamları getirebiliyoruz” diye konuştu.

Soru-cevap şeklinde devam eden etkinliğin sonunda Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Müge Elden konuşmacılara teşekkür belgelerini verdi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir