Özdemir, “Ne kadar iyi iş yaparsanız sektörde tanınmanız o kadar kolaylaşır”
EÜ İletişim Fakültesi’nde Reklam Fotoğrafçılığı workshop’u…
Özdemir, “Ne kadar iyi iş yaparsanız sektörde tanınmanız o kadar kolaylaşır”
Mert Akın – Ali Şahini
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü mezunlarından reklam fotoğrafçısı Tolga Özdemir, EÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda reklam fotoğrafı çekiminin sürecini anlattığı bir workshop düzenledi.
İletişim Fakültesi Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Alahattin Kanlıoğlu’nun “Reklam Fotoğrafçılığı” dersi kapsamında yapılan workshop’a katılan Özdemir, fotoğrafçılık deneyimlerini ve reklam fotoğrafı çekim tekniklerinin yanı sıra, stüdyoda yaratıcı ışık kullanımı hakkında öğrencileri bilgilendirdi.
Etkinlikte konuşan Özdemir, “Çektiğiniz reklam fotoğrafları aslında sizin reklamınızı yapar. Ne kadar iyi iş yaparsanız sektörde tanınmanız o kadar kolaylaşır. Bir fotoğrafçının ayda çekebileceği sayı belli, fotoğraf çekimi sonrası sürecin buna etkisi büyük. 2 günde bir fotoğraf çekildiğini varsayarsak, onun çekim sonrası işlenmesi ayrı bir zaman ve emek gerektiriyor. Kaç gün çektiyseniz o kadar photoshop süreci eklemeniz lazım. Mümkün olduğunca fotoğrafı çekerken bitirmemiz gerekiyor” dedi.
“Stilist ile uyum önemli”
Ürün fotoğrafçılığında iyi bir stilistle çalışmanın önemini vurgulayan Özdemir, “Stilistle çalışmanın artıları ve eksileri var. Devamlı çalıştığınız bir stilistinizin olması, tarzlarınızın uyuşması anlamında önemlidir. Stilistin konu hakkında yetkili olması ve bütün sahneyi kurmasını bekleriz. Ayrıca prodüksiyonu da iyi yapabilecek düzeyde olması, gereken ürünleri alması ve fiyatlandırması gerekiyor. Fakat Türkiye’de özellikle İzmir’deki stilistler bu şekilde çalışmıyorlar” diye konuştu.
Workshop sonunda Tolga Özdemir, öğrenciler tarafından sorulan soruları yanıtladı.