İzmir’de “Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi” devam ediyor

Prof. Dr. Akçalı, “Kent haberleri, yurttaşların aidiyet duygularını motive ediyor”

Büşra Irmak-Feride İbrahimova- Sinem Dalkılıç

İZMİR (Ege Ajans)- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Selda Akçalı, “Gazeteci yurttaş kavramı ve yurttaş haberciliği birbirinden çok farklı iki kavramdır. Gazeteci yurttaş, hayatımıza giren iletişim teknolojilerini kullanarak haber yapan kişiye denir. Yurttaş gazeteci ise profesyonel bir şekilde bir medya kuruluşuyla çalışan kişidir” dedi.

Basın İlan Kurumu (BİK) İzmir Şube Müdürlüğü’nün, İŞKUR İzmir İl Şube Müdürlüğü ve Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi işbirliği ile organize ettiği “ Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim ve İstihdam Programı” Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde devam ediyor.

  “Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim ve İstihdam Programı” kapsamında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Selda Akçalı “Kent Haberciliği ve Kültür Sanat” konulu seminer verdi. Kent Haberciliği ile ilgili önemli bilgiler aktaran Prof. Dr. Akçalı, “Kent haberciliği, o kentte yaşayan insanların kendilerini oraya ait hissettirecek haberleri yapabilmektir. Kente dair ve yurttaşların kendilerini o kente aidiyet duygularını motive edecek haberler olmalıdır. Kent haberciliği daha modern bir tanımlama aslında, biz buna ‘yurttaş haberciliği’ de diyoruz. Yurttaşı, merkez alan bu habercilik yerel basınla çok örtüşüyor. Haber kaynağı olarak yurttaşı baz alan bir haberciliktir” diye konuştu.

Sosyal medyanın, yeni medyanın ve iletişim teknolojilerinin yaygın kullanılmasıyla birlikte ‘gazeteci yurttaş’ kavramının oluştuğunu ifade eden Prof. Dr. Akçalı, “Gazeteci yurttaş kavramı ve yurttaş haberciliği birbirinden çok farklı iki kavramdır. Gazeteci yurttaş, hayatımıza giren iletişim teknolojilerini kullanarak haber yapan kişiye denir. Yurttaş gazeteci ise profesyonel bir şekilde bir medya kuruluşuyla çalışan kişidir” dedi.

Yurttaş gazeteciliği özgün olması gerektiğine değinen Prof. Dr. Akçalı, “Gündemi oluşturan, politik aktörlerin ya da büyük haber ajanslarının dışında farklı haber konuları, farklı haber öyküleri de haber yapmalıdır. Aynı zaman da yurttaşa yaşadığı kentle ilgili olarak her türlü bilgiyi vermelidir. Yurttaşın kendisini haber konusunun aktörü olarak görebilmesi ve kendisini haber konusuna yakın görmesi, konuyu bilmesi ve hâkim olması yurttaşın haberi takip etmesinde motive edici etkenlerdendir. Hikâye şeklinde, öyküleyişi bir anlatımı olması yurttaş haberciliğini klasik habercilikten ayıran bir noktadır” diye konuştu.

Prof. Dr. Selda Akçalı, “Kültür sanat servisleri edebiyat, sinema, tiyatro, müzik, plastik sanatlar, karikatür, fotoğraf gibi sanatın tüm dallarını kapsayan geniş bir yelpazede güncel haberler hazırlarlar. Kültür sanat servisi medyanın yayın kimliğine göre organizasyondaki önem derecesi artan ya da azalan bir servistir. Medya organizasyonunun belirlediği tüketici kitlesinin niteliğine göre bu servisin haber üretimindeki etkinliği değişiklik gösterir” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir