Ege Üniversitesi’nde “Dijital Pazarlama Stratejileri” etkinliği düzenlendi
“Pazarlama için doğru zaman ve doğru strateji önemli”
Shabbir Ahmad – Emrah Atmeca – Mizgin Acar – Fahrettin Altunsöz
Ege Üniversitesi (EÜ) Ege Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarım programı tarafından “Dijital Pazarlama Stratejileri” semineri gerçekleştirildi. EÜ Ege Meslek Yüksekokulu EGEM Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen seminere, EÜ Ege Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarım Programı Öğretim Görevlisi Bedia Zeynep Çakar, akademisyenler ve öğrenciler katıldı. Semineri, Doğuş Holding Kilit Müşteriler Direktörü Koray Erçin verdi. Seminerde, sosyal medya ve reklam ilişkisi, doğru pazarlama stratejisinde nelere dikkat edilmesi gerektiği ve bu konuda yapılan hatalar anlatıldı.
Seminerde konuşan Erçin, “Pazarlama yaparken önce hedef kitle belirlenmelidir. Bazı kriterlere göre hedef kitle analiz edilmelidir. Hedef kitlenin analizi pazarlama konusunda dikkat etmeniz gereken önemli şeylerden biri. Örneğin İzmir’de gerçekleşen orman yangını sonucunda sosyal medyada en çok kullanılan emoji siyah kalp emojisi. Eğer ben İzmir için pazarlama stratejisi yürüteceksem reklam aşamasında siyah kalp kullanmalıyım. Bu emoji İzmir için ayırt edici özellikte olur. Bu örnekte olduğu gibi her bölge ve kitle için ayrı pazarlama stratejisi vardır” diye konuştu.
Reklamın hayatımızın her alanında karşımıza çıktığını belirten Erçin, “Siz internette bir ürün arattığınızda ben bunu görebiliyorum ve sosyal medya hesaplarınıza buna uygun reklamlar gönderiyorum. Bu e-data düzenlemesi pazarlama stratejisinin oldukça önemli bir ayağı. Eğer doğru zamanda doğru kesime hitap ederek doğru stratejiyi belirlemezseniz bu pazarlama departmanı için oldukça büyük bir hata olur ve maddi kayıpları beraberinde getirir” söyledi.
Seminer sonunda Erçin katılımcıların sorularını cevapladı. EÜ Ege Meslek Yüksekokulu Grafik Tasarım Programı Öğretim Görevlisi Bedia Zeynep Çakar, Koray Erçin’e katılımlarından dolayı “Teşekkür Belgesi” verdi.